مصرف گوشت قرمز احتمال ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد

اندازه متن: Decrease font Enlarge font

دریانیوز :محققان انگلیسی در جدیدترین پژوهش‌های خود نشان دادند مصرف گوشت قرمز بطور چشمگیری احتمال ابتلای زنان یائسه را به سرطان سینه افزایش می‌دهد.
به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، دانشمندان دانشگاه لیدز با بررسی ‪ ۳۵‬هزار زن طی هفت سال دریافتند احتمال ابتلا به سرطان سینه در زنان مسن‌تری که روزانه ‪ ۵۷‬گرم گوشت قرمز مصرف می‌کنند ‪ ۵۶‬درصد بیش از زنانی است که گوشت مصرف نمی‌کنند.
این تحقیق که نتایج آن در نشریه انگلیسی “سرطان” به چاپ رسیده، حاکی است خطر بروز سرطان سینه در زنانی که گوشت فرآوری شده مانند سوسیس، ژامبون یا همبرگر مصرف می‌کنند ‪ ۶۴‬درصد بیش از افرادی است که از این مواد غذایی استفاده نمی‌کنند.
پروفسور “جنت کید” پژوهشگر ارشد این تحقیقات می‌گوید اگر چه زنان جوان‌تر که هنوز یائسه نشده و مقادیر فراوانی گوشت قرمز و عمل آورده‌شده مصرف می‌کنند نیز در خطر ابتلا به سرطان سینه قرار دارند اما تاثیرات مصرف این نوع گوشت در آنها از نظر آماری چندان چشمگیر نیست.
با این حال یافته محققان حاکی از آنست که مصرف مقادیر فراوان گوشت، خطر ابتلای زنان به سرطان سینه را در همه مقاطع سنی افزایش می‌دهد.
به گفته وی، گوشت، سرشار از چربی اشباع شده است و این نوع چربی روی میزان کلسترولی که بدن تولید می‌کند، اثر می‌گذارد. کلسترول صورت ابتدایی استروژن است که ارتباط آن با افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه مشخص شده است.
همچنین یافته‌های اولیه همین تحقیق نشان می‌دهد، خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان قبل از یائسگی که مقادیر فراوانی الیاف (فیبر) استفاده می‌کنند، به نصف کاهش می‌یابد.
تحقیقات دانشگاه لیدز همچنین نشان داد در ابتلا به سرطان سینه، عوامل دیگری مانند سن، وزن و میزان تحرک بین افرادی که گوشت قرمز مصرف می‌کنند و افرادی که از این نوع گوشت استفاده نمی‌کنند، موثر بوده و ممکن است در افزایش خطر ابتلا به این سرطان نقش داشته باشد.
بر اساس تحقیقات پژوهشگران آمریکایی در نوامبر گذشته، مصرف مقادیر فراوان گوشت قرمز می‌تواند خطر ابتلای زنان جوان به سرطان سینه را دو برابر کند.



مطالب مشابه:
به اشتراک گذاشتن در :

بدون نظر

ارسال نظر comment